CNN
—
Federalna Administracja Lotnicza (FAA) wszczęła dochodzenie w sprawie wstrząsów podczas lotu United Airlines, w wyniku których dwóch pasażerów zostało rannych, gdy piloci zareagowali na ostrzeżenie z pokładowego systemu kolizji w trakcie lotu.
United Airlines podały, że lot 2428 z Newark w stanie New Jersey leciał w zeszły czwartek w kierunku międzynarodowego lotniska w San Francisco i „zwolnił swoje opadanie, aby pomieścić inny samolot na niższej wysokości”. W oświadczeniu United poinformowało, że dwóch rannych pasażerów zostało zabranych do szpitala.
Z raportu FAA wynika, że jeden pasażer został poważnie ranny, a drugi lekko ranny w ubiegły czwartek, gdy piloci odpowiedzieli na wezwanie. Powiadomienie o rozwiązaniu systemu zapobiegania kolizjom drogowym lub „TCAS RA”.
Powiadomienia o rozwiązaniu kolizji traktowane są jako skrajne ostrzeżenia o możliwej kolizji z innym statkiem powietrznym i piloci mają obowiązek natychmiastowego działania.
Dane z FlightRadar24 Do zdarzenia doszło na wysokości 31 000 stóp nad poziomem morza, podczas lotu w pobliżu jeziora Berryessa, około 110 km na północ od San Francisco. FlightRadar24 twierdzi, że lot linii Southwest Airlines znajdował się 3000 stóp poniżej lotu United, a lot SkyWest 3000 stóp poniżej.
W oświadczeniu FAA, która jest odpowiedzialna za kontrolę ruchu lotniczego, stwierdziła, że „nie doszło do utraty separacji bezpieczeństwa”.
Dźwięk z LiveATC.net nagrał pilotów zgłaszających pilną potrzebę medyczną i przekazujących kontrolerom ruchu lotniczego w Oakland, że „ktoś mógł złamać kostkę, a są pasażerowie, którzy odnieśli obrażenia, gdy mieliśmy RZS”.
Linie United Airlines powiedziały CNN, że w momencie zdarzenia sygnał niezapiętych pasów był włączony, a jeden z rannych pasażerów nie siedział na swoim miejscu.
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu nie wszczęła jeszcze dochodzenia, ale rzecznik powiedział CNN, że agencja zbiera wstępne informacje.
Czwartkowy incydent podczas lotu jest ostatnim w tym miesiącu, w którym mogło dojść do zdarzenia potencjalnie wypadkowego. 12 września samolot Alaska Airlines musiał przerwać start w Nashville ze względu na fakt, że na tym samym pasie startowym znajdował się samolot Southwest Airlines. Dwa dni wcześniej czubek skrzydła Airbusa A350 linii Delta Air Lines uderzył w mały samolot regionalny podczas kołowania obu samolotów, powodując odpadnięcie ogona samolotu.