CNN
—
Z nowego badania wynika, że w niektórych amerykańskich szkołach średnich i średnich 1 na 4 nastolatków przyznaje, że w ciągu ostatniego roku nadużywał środków pobudzających dostępnych na receptę w leczeniu zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi.
„To pierwsze krajowe badanie oceniające pozamedyczne stosowanie leków pobudzających wydawanych na receptę przez uczniów gimnazjów i szkół średnich i wykazało bardzo szeroką gamę nadużyć” – powiedział dyrektor Centrum Badań nad Narkotykami, Sean Esteban McCabe Alkoholu, Tytoniu i Zdrowie na Uniwersytecie Michigan w Ann Arbor.
„W niektórych szkołach nadużywanie środków pobudzających było niewielkie lub nie zdarzało się wcale, podczas gdy w innych ponad 25 procent uczniów stosowało środki pobudzające w celach pozamedycznych” – powiedział McCabe, który jest także profesorem pielęgniarstwa w Szkole Pielęgniarstwa Uniwersytetu Michigan . „To badanie jest poważnym sygnałem ostrzegawczym. »
Pozamedyczne zastosowania środków pobudzających mogą obejmować przyjmowanie większej niż zwykle dawki w celu uzyskania odurzenia lub przyjmowanie leków alkohol lub inne narkotyki aby wzmocnić wysoki poziom, poprzednie badania znalazłem.
Uczniowie również nadużywają leków lub „biorą pigułkę, którą ktoś im dał, ponieważ czują się zestresowani nauką – próbują nie spać do późna i uczyć się lub odrabiać lekcje” – stwierdziła pediatra dr Deepa Camenga, zastępca dyrektora ds. programów pediatrycznych w Yale's Addiction Program medycyny. New Haven, Connecticut.
„Wiemy, że coś takiego dzieje się na uniwersytetach. Jednym z kluczowych wniosków nowego badania jest to, że nadużywanie i udostępnianie leków pobudzających wydawanych na receptę ma miejsce w gimnazjach i szkołach średnich, a nie tylko na studiach” – stwierdziła Camenga, która nie brała udziału w badaniu.
Opublikowano we wtorek w czasopiśmie Otwarcie sieci JAMAW badaniu przeanalizowano dane zebrane w latach 2005–2020 przez Monitoring the Future, federalne badanie, które od 1975 r. mierzy spożycie narkotyków i alkoholu wśród uczniów szkół średnich w całym kraju.
W zbiorze danych wykorzystanym do tego badania kwestionariusze rozdano ponad 230 000 nastolatków w klasach ósmych, dziesiątych i dwunastych w reprezentatywnej dla kraju próbie 3284 szkół średnich.
Szkoły z najwyższymi wskaźnikami młodzież stosująca przepisane leki na ADHD Według badania wśród uczniów stosujących środki pobudzające na receptę jest o około 36 procent większe prawdopodobieństwo, że w ciągu ostatniego roku uczniowie nadużywali tych leków. Szkoły, w których niewielu uczniów korzysta obecnie z takich terapii lub nie korzystają z nich wcale, mają znacznie mniej problemów, ale one nie zniknęły, stwierdził McCabe.
„Wiemy, że dwoma głównymi źródłami są resztki leków, być może od członków rodziny, np. rodzeństwa, oraz prośby kierowane do rówieśników, którzy mogą uczęszczać do innych szkół” – stwierdził.
Według badania w szkołach położonych na przedmieściach wszystkich regionów Stanów Zjednoczonych z wyjątkiem północnego wschodu odnotowano wyższy wskaźnik nadużywania leków na ADHD przez młodzież, podobnie jak w szkołach, w których zwykle co najmniej jeden rodzic miał wykształcenie wyższe.
Szkoły, w których uczy się więcej białych uczniów, oraz te, w których uczniowie piją w średnim stopniu, również częściej doświadczają nadużywania środków pobudzających przez młodzież.
Analiza wykazała, że na poziomie indywidualnym uczniowie, którzy zgłosili używanie marihuany w ciągu ostatnich 30 dni, byli czterokrotnie bardziej narażeni na nadużywanie leków na ADHD w porównaniu z nastolatkami, którzy nie używali trawki.
Ponadto wśród nastolatków, którzy zgłosili, że stosują obecnie lub w przeszłości leki na ADHD, ryzyko niewłaściwego stosowania środków pobudzających było o około 2,5% większe w porównaniu z młodzieżą Badania wykazały, że rówieśnicy, którzy nigdy nie używali używek.
„Ale te odkrycia nie wynikają tylko z tego, że nastolatki z ADHD nadużywają leków” – powiedział McCabe. „Mimo to znaleźliśmy znaczące powiązanie, nawet po wykluczeniu uczniów, którym nigdy nie przepisano leczenia z powodu ADHD. »
Zbieranie danych do badania trwało do 2020 roku. Od tego czasu nowe statystyki Liczba recept na środki pobudzające wzrosła o 10% w 2021 r. w większości grup wiekowych. W tym samym czasie w całym kraju brakowało Adderallu, jednego z najpopularniejszych leków na ADHD, przez co wielu pacjentów pozostawało bez recepty. nie są w stanie zrealizować lub uzupełnić swoich recept.
Stawka jest wysoka: niewłaściwe przyjmowanie leków pobudzających z biegiem czasu może prowadzić do zaburzeń związanych z używaniem środków pobudzających, które mogą prowadzić do lęku, depresji, psychoz i drgawek – twierdzą eksperci.
W przypadku nadużywania lub łączenia z alkoholem lub innymi narkotykami działania niepożądane mogą wystąpić nagle. Jak wynika z raportu, skutki uboczne obejmują „paranoję, niebezpiecznie wysoką temperaturę ciała i nieregularne bicie serca, zwłaszcza jeśli środki pobudzające są przyjmowane w dużych dawkach lub w inny sposób niż przez połknięcie pigułki”. Administracja ds. nadużywania substancji psychoaktywnych i zdrowia psychicznego.
Badania wykazały również, że u osób nadużywających leków na ADHD istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia takich zaburzeń zaburzenia związane z używaniem wielu substancji.
Eksperci twierdzą, że w ciągu ostatnich dwudziestu lat nadużywanie środków pobudzających wzrosło, podobnie jak większa liczba nastolatków zdiagnozowany i przepisany te leki — badania wykazały Według McCabe 1 na 9 uczniów dwunastej klasy zgłasza, że z powodu ADHD otrzymuje terapię stymulującą.
W przypadku dzieci z ADHD, które prawidłowo stosują leki, skuteczną metodą leczenia mogą być środki pobudzające. „Chronią zdrowie dziecka” – stwierdziła Camenga. „Nastolatki, które są diagnozowane, prawidłowo leczone i monitorowane, radzą sobie bardzo dobrze: jest mniej prawdopodobne, że rozwiną się u nich nowe problemy psychiczne lub zaburzenia związane z używaniem nowych substancji. »
Co mogą zrobić rodzice i opiekunowie
Rozwiązanie problemu nadużywania środków pobudzających wśród młodzieży gimnazjalnej i licealnej nie polega na ograniczaniu stosowania leków do dzieci, które ich rzeczywiście potrzebują – podkreślił McCabe.
„Zamiast tego musimy dokładnie rozważyć, które strategie szkolne są mniej lub bardziej skuteczne w ograniczaniu nadużywania środków pobudzających” – powiedział. „Rodzice mogą zapewnić, że szkoły, do których uczęszczają ich dzieci, zapewniają bezpieczne warunki przechowywania leków i rygorystyczne zasady dystrybucji. Dowiedz się także o rozpowszechnieniu przemocy – te dane są dostępne dla każdej szkoły. »
Rodziny mogą również pomóc, ucząc dzieci, jak postępować z rówieśnikami, którzy zwracają się do nich z prośbą o pigułkę na imprezę lub dwie lub o nocleg na naukę – dodał.
„Byłbyś zaskoczony, jak wiele dzieci nie wie, co powiedzieć” – powiedział McCabe. „Rodzice mogą odgrywać role ze swoimi dziećmi, aby dać im wybór, co powiedzieć, aby były gotowe, gdy to się stanie. »
Rodzice i opiekunowie Zawsze przechowuj leki kontrolowane w bezpiecznym pudełku i nie bój się liczyć tabletek i upewnić się, że zostaną szybko uzupełnione – dodał.
„I wreszcie, jeśli rodzice podejrzewają jakiekolwiek niewłaściwe użycie, powinni natychmiast skontaktować się z lekarzem przepisującym dziecku lek” – powiedział McCabe. „To dziecko należy natychmiast zbadać i ocenić. »