Home News „Pokój obok” na szczycie Festiwalu Filmowego w Wenecji. Nicole Kidman nie została...

„Pokój obok” na szczycie Festiwalu Filmowego w Wenecji. Nicole Kidman nie została uhonorowana z powodu śmierci matki

14
0



WENECJA, Włochy — „Pokój obok”, pierwszy anglojęzyczny film Pedro Almodóvara z Julianne Moore i Tildą Swinton w rolach głównych, zdobywa pierwsze miejsca list przebojów Festiwal Filmowy w Wenecji i w sobotę odebrał Złotego Lwa.

Nicole Kidman zdobyła nagrodę dla najlepszej aktorki za surową i odkrywczą rolę dyrektora generalnego zaangażowanego w romans ze stażystką w filmie Babygirl, ale opuściła ceremonię ze względu na śmierć matki.

„Przyjechałam do Wenecji i wkrótce potem dowiedziałam się, że właśnie zmarła moja piękna i odważna matka, Janelle Ann Kidman” – oznajmiła Kidman w oświadczeniu odczytanym przez reżyserkę „Babygirl” Halinę Reijn. „Jestem w szoku, muszę odwiedzić rodzinę, ale ta nagroda jest dla nich. (…) Ukształtowała mnie i stworzyła. »

81. edycja festiwalu zakończyła się w sobotę wręczeniem nagród od jury pod przewodnictwem Isabelle Huppert Brady’emu Corbetowi za reżyserię 215-minutowego powojennego eposu „The Brutalist” oraz Vincentowi Lindonowi za kreację w „Cichym synu”. Lindon gra samotnego ojca, którego syn jest zradykalizowany przez skrajną prawicę.

Srebrnego Lwa, drugą nagrodę, otrzymał film „Vermiglio” w reżyserii Maury Delpero. Ten włosko-francusko-belgijski dramat opowiada historię ostatniego roku II wojny światowej, podczas którego żołnierz-uchodźca spotyka dużą rodzinę.

Zwycięstwo Almodóvara następuje po tym, jak jego film będący medytacją nad przyjaźnią i śmiercią został nagrodzony niemal 20-minutową owacją na stojąco. Hiszpański reżyser jest ulubieńcem Wenecji, gdyż w ciągu ostatnich czterdziestu lat na festiwalu miał premierę kilka swoich filmów.

„Chciałbym zadedykować to mojej rodzinie” – powiedział Almodóvar. „Ten film… to mój pierwszy film po angielsku, ale duch jest hiszpański. »

Corbert, którego „Brutalista” opowiada historię architekta i ocalałego z Holokaustu, którzy odbudowują swoje życie w Ameryce, przyszedł uzbrojony w pisemne oświadczenie, które miał przeczytać podczas ceremonii – do czego zachęcała go reżyserka.

„To wszystko jest bardzo przytłaczające. (…) Zwięzłość nigdy nie była moją mocną stroną” – stwierdził Corbet. „Dziękuję, że nie obwiniasz mnie za długość. »

Festiwal Filmowy w Wenecji wykorzystał sesję zamykającą do światowej premiery filmu Kevina Costnera „Horyzont: An American Saga – rozdział 2”. Film został pokazany poza konkursem.

Wiele z 21 tytułów konkursu wywołało podziały, mając zagorzałych zwolenników i przeciwników.

„Mam dla Was dobrą wiadomość” – powiedział Huppert podczas ceremonii. „Kino radzi sobie znakomicie. »

Do najgorętszych filmów biorących udział w konkursie zaliczają się: „Joker: Folie à Deux” Todda Phillipsa, niemuzyczny film z Joaquinem Phoenixem i Lady Gagą w rolach głównych; film o Marii Callas w reżyserii Pabla Larraína „Maria” z Angeliną Jolie w roli słynnego sopranu; oraz adaptacja Williama S. Burroughsa w reżyserii Luca Guadagnino „Queer” z Danielem Craigiem jako narkoman na emigracji, mający obsesję na punkcie młodego studenta.

Pięć lat temu jury w Wenecji sprawiło niespodziankę, przyznając Złotego Lwa filmowi „Joker”, który za rolę w „Phoenix” zdobył wówczas Oscara dla najlepszego aktora pierwszoplanowego. W zeszłym roku nagrodę otrzymał „Rzeczy biedne”, a rok wcześniej dokument „Całe piękno i rozlew krwi”.

Nagrodę Luigiego De Laurentiisa za pierwszy film pełnometrażowy otrzymał Sarah Friedland „Familiar Touch”, będący kroniką przejścia osiemdziesięciolatki do życia w domu opieki, gdy zmaga się ona ze swoim wiekiem, pamięcią i relacjami z opiekunami. Friedland zdobyła także nagrodę za reżyserię w sekcji Horyzonty, a jej gwiazda, Kathleen Chalfant, nagrodę dla pierwszoplanowej aktorki.

Choć Festiwal Filmowy w Wenecji nadal jest obecny na międzynarodowej scenie festiwalowej, w ciągu ostatnich 12 lat ugruntował swoją reputację głównej odskoczni w kampaniach z nagrodami. Od 2014 roku gościł czterech zwycięzców najlepszego filmu („Birdman”, „Spotlight”, „Kształt wody” i „Nomadland”) i otrzymał 19 nominacji. Krążą już pogłoski o możliwych nominacjach dla najlepszej aktorki dla Kidman i Angeliny Jolie, dla Craiga w roli aktorki i dla Gagi w roli aktorki drugoplanowej, gdy jesienny sezon filmowy zacznie się pełną parą.

W tym roku festiwal powrócił do formy wraz z powrotem prawdziwych gwiazd do Lido, aby uczcić filmy biorące udział w konkursie i poza nim po zeszłorocznej premierze, która została zakłócona strajkiem. Oprócz powyższych nazw, George'a Clooneya, Brada Pitta, Michael Keaton, Winona Ryder, Ethan Hawke i Sigourney Weaver wnieśli na to wydarzenie swoje gwiazdy.

I wielu stanęło na wysokości zadania swoimi modaSukienka Gagi od Christiana Diora w połączeniu z koronkowym nakryciem głowy w stylu vintage autorstwa Philipa Treacy'ego była ważnym momentem na czerwonym dywanie. Podobnie jak ciało Kidman owijające się wokół Schiaparelli, sukienka Blanchett od Armani Privé z rzędami pereł spływającymi kaskadą po plecach i Angelina Jolie z futrzaną stułą. Rachel Weisz i Daniel Craig także wcielili się w wpływową parę – ona w błyszczącej niebieskiej sukience Versace, a on w kremowym garniturze Loewe. Obsada „Soku z żuka” w swoich produktach powrócili także do estetyki filmu.



Source link