Przewód flagowy: prawda
sponsorowana flaga: fałszywa
typ_przedmiotu:
sekcja informacji o pubie:
cms.site.custom.site_domain : thestar.com
sWitryna internetowaGłówna publikacja: publikacje/toronto_star
bHasMigratedAvatar: fałsz
pierwszyAuthor.avatar :
Przez Will Graves Associated Press
PITTSBURGH (AP) – Dwa lata temu wydawało się, że Major League Baseball przechodzi kryzys egzystencjalny. Dla wielu osób związanych z baseballem z pewnością tak było, ponieważ sport zbudowany na swojej ponadczasowości zmierzał w stronę przyszłości nastawionej na przyspieszenie wydarzeń.
Zegary strzałowe. Zakazy zmian obronnych. Większe bazy. Mniej startów. Biegacze duchów. Rozszerzone play-offy zaprojektowane tak, aby Utrzymuj w rywalizacji więcej drużynWszystko po to, aby fani na trybunach odłożyli telefony, a ci, którzy siedzą w domach, aby przestali oglądać kanał, na którym coś, naprawdę cokolwiek się działo.
Menedżer Los Angeles Dodgers, Dave Roberts, wyczuwał, że baseball schodzi na dalszy plan, a wskaźniki – od frekwencji po oglądalność w telewizji i nie tylko – to potwierdzały.
„Myślę, że w ciągu ostatnich 10 lub 20 lat piłka nożna i koszykówka zyskały udział w rynku” – powiedział.
Problemem nie byli gracze, którzy rzucali piłkę mocniej, dalej i szybciej niż jakakolwiek poprzednia generacja, ale sama gra.
Menedżer drużyny Texas Rangers, Bruce Bochy, na początku lat dwudziestych XXI wieku był w trakcie trzyletniego urlopu naukowego i często w kółko wdawał się w tę samą rozmowę.
„Człowieku, twoja gra zwolniła” – powiedzieli Bochy’emu, po czym dodali, że zgadza się z tą oceną, „ponieważ też ich obserwowałem”.
Zmiany w przepisach dotyczących baseballu mają wymierny wpływ
Po niemal dwóch sezonach wielkiego eksperymentu MLB sytuacja się zmieniła.
Średni czas gry spadł do 2 godzin i 36 minut, najmniej od 1984 r. Od 2022 r. frekwencja wzrosła o 11%. Oglądalność, szczególnie wśród fanów w wieku od 18 do 34 lat, wzrosła o 10,5% od czasu wprowadzenia zmian. Rośnie udział młodzieży. Ekosystem mediów społecznościowych baseballu kwitnie.
Niepokój towarzyszący modernizacji MLB został zastąpiony czymś zupełnie innym w obliczu zbliżających się play-offów w 2024 roku: uzasadnioną plotką.
Najlepszy zawodnik drużyny Robertsa, Shohei Ohtani, który jest także najlepszym pałkarzem na świecie, w zeszłym tygodniu zaoferował testy w Miami.
Jednak być może najbardziej imponującą liczbą najważniejszego wieczoru w karierze Ohtaniego (przynajmniej jak dotąd) był czas gry: 3 godziny i 6 minutW tym czasie Dodgers i Marlins łącznie odnotowali 24 runy, 25 trafień i 54 wybicia, co wywołało niezliczone rozmowy w stylu: „Widziałeś, co zrobił Shohei?”.
„Nie podobają mi się wszystkie zmiany zasad, ale wydaje się, że czynią grę bardziej ekscytującą dla fanów, dlatego gramy: dla naszych fanów” – powiedział menadżer Cleveland Guardians Stephen Vogt.
Fani lubią oglądać więcej akcji i wschodzące gwiazdy baseballu
Grono fanów, które staje się coraz młodsze, pozornie w tym samym tempie, w jakim gra, stara się przyspieszyć.
Według MLB od 2019 r. średni wiek nabywców biletów spadł o pięć lat (z 51 do 46 lat). Liczba biletów sprzedanych kibicom w wieku od 18 do 34 lat wzrosła w tym okresie o 8,5%. Pomaga to, że gry są coraz krótsze. Według MLB frekwencja na meczach w tygodniu wzrosła o 12% w porównaniu z 2022 r., po części dlatego, że kibice nie przejmują się tak bardzo, że spędzają całą noc poza domem.
„Kiedyś siedzenie i oglądanie meczu zajmowało dużo czasu, prawda?” powiedział Tate Conrad z Des Moines w stanie Iowa, gdy uczestniczył w meczu pomiędzy Chicago Cubs a New York Yankees na początku września.
Teraz nie bardzo. I nie chodzi tylko o to, że gry są krótsze. Dzieje się więcej, szczególnie na ścieżkach obywatelskich.
Decyzja o ograniczeniu kradzionych baz pozwoliła baserunnerom na szaleństwo. Przed końcowymi dniami sezonu zasadniczego w 2024 r. skradziono prawie 1000 baz więcej niż w 2022 r. Sprawdź przez chwilę swój telefon, a gdy spojrzysz w górę, biegacz na pierwszym miejscu może znajdować się na trzecim miejscu.
„Mam wrażenie, że czas skupienia uwagi ludzi staje się coraz krótszy” – powiedział Jake McCarthy, zapolowy drużyny Arizona Diamondbacks. „Myślę więc, że kiedy włączasz mecz baseballowy, szanse na wystąpienie takiej gry (zmiany) zwiększają prawdopodobieństwo, że tak się stanie”.
Obraz sportu, który początkujący as Pittsburgh Pirates, Paul Skenes, pozwala wyrazić jedynie ironią, nie może wydawać się monotonny osobom obserwującym go z zewnątrz.
„Wiesz, zwłaszcza w takie noce jak dzisiejszy” – powiedział 22-latek po ograniczeniu Miami do jednego runa w sześciu rundach i zdobyciu dziewięciu strikeoutów. w zwycięstwie 3:2 9 września. „Nie padło zbyt wiele runów i tego typu rzeczy. „To pod pewnymi względami nudny sport”.
Nie, kiedy Skenes jest na wzgórzu. Dotychczasowy wybór numer jeden w klasyfikacji generalnej stał się Rozpoczęcie meczu All-Star Już w pierwszym roku spędzonym w Piratach stał się sensacją. Ich otwarcie w Pittsburghu nazywane jest po prostu „Dniem Skenesa”, a fani pojawią się w PNC Park ze sztucznymi wąsami inspirowanymi Skenesem, pasującymi do koszulek z numerem 30.
Wschodzące gwiazdy mogą w końcu być tam, gdzie Ohtani i jego kolega z drużyny Zakłady MookieCiasto New York Yankees Sędzia Aaroni pierwszy bazowy drużyny Philadelphia Phillies Bryce’a Harpera Są teraz: twarzami gry.
Nietradycyjne media zwracają większą uwagę na baseball
Ale tutaj chodzi o coś więcej. Zmienia się nie tylko baseball, ale także sposób, w jaki konsumuje się grę. Nie chodzi tylko o to, że więcej fanów ogląda mecze na swoich telefonach niż kiedykolwiek wcześniej, MLB.TV28 najwyżej ocenianych audycji zostało wyemitowanych w ciągu ostatnich dwóch sezonów, ale szukają oni nietradycyjnych źródeł analizy, perspektywy i nie tylko kilku powodów do śmiechu.
Media takie jak Joboy Media. Założona siedem lat temu przez Jimmy’ego O’Briena, gdy miał dwadzieścia kilka lat wraz z Jake’em Storiale, firma Jomboy Media oferuje treści związane ze sportem na kilku platformach, w tym Kanał YouTube który ma prawie 2 miliony abonentów.
Oferta Jomboy jest bardzo szeroka, od analiz o zabarwieniu komediowym po dogłębne analizy i konkursy z ciekawostkami wśród telewizyjnych talentów firmy, z których większość ma 20 i 30 lat.
„Mój brat jest ode mnie 10 lat młodszy i baseball go opuścił” – powiedział O’Brien. „Nie umieszczali najlepszych chwil w miejscu, w którym ludzie mogliby je znaleźć”.
Ale nie tylko młodzi mężczyźni angażują się w tę akcję.
Chociaż sam Skenes generalnie unika mediów społecznościowych, udzielił także tutoriala w twoim drzazgowym uścisku na kanale YouTube „Pitching Ninja”. Tego typu występy mogą stworzyć połączenie, które po prostu nie było dostępne pokolenie temu. Skenes postrzega coraz bardziej symbiotyczną relację pomiędzy graczami i twórcami treści jako czynnik zwiększający zainteresowanie grą.
„Udoskonalają grę i myślę, że jest to produkt uboczny tego, co robimy na boisku” – powiedział.
Złagodzenie ograniczeń dotyczących nagród w baseballu zwiększa atrakcyjność gry
Celem jest nie tylko tworzenie fanów, ale także graczy. Istnieją dowody na to, że to działa.
W 2023 r. w baseballu uczestniczyło ponad 16 milionów dzieci przypadkowo, – podaje Stowarzyszenie Branży Sportu i Fitnessponad dwukrotnie więcej niż w 2014 r., ostatnim roku przed uruchomieniem przez MLB inicjatywy „Play Ball”. Little League International ma ponad 2 miliony dzieci grających młodzieżowo w baseball lub softball na całym świecie, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu z 2019 rokiem.
Mamy nadzieję, że zmiany wywołają efekt domina, dzięki któremu imprezy będą działać szybciej, aby przyciągnąć szerszą publiczność. Być może dzieci oglądające mecz (na telewizorach, tabletach, telefonach lub na trybunach) uznają baseball za atrakcyjniejszą alternatywę dla innych sportów lub gier wideo.
Pomaga to lidze MLB złagodzić surowe zasady dotyczące strojów i uroczystości, umożliwiając graczom wyrażanie siebie w sposób, który był wcześniej zabroniony. Przewroty nietoperza, gesty rąk i Bardzo specyficzne uroczystości home run Są teraz akceptowaną częścią gry, a gracze mają większą swobodę noszenia butów lub rękawiczek w dowolnym kolorze.
„Myślę, że to był bardzo wspólny wysiłek ze strony Major League Baseball, aby spróbować uczynić go trochę lepszym. Nie wiem, czy „fajniej” to właściwe słowo, ale jest to atrakcyjne dla młodszych dzieci, ponieważ właśnie do tego zmierzają „powiedział Shelton.
Dziesięć lat temu Andrew McCutchen był wieloletnim kandydatem na MVP, który miał niezły styl, począwszy od długo przyciętych dredów po sposób, w jaki upuścił kij po spacerze.
Kiedy wyznaczony pałkarz Pittsburgh Pirates rozgląda się po krajobrazie MLB, widzi graczy, których jego sześcioletni syn, Steel, mógłby pewnego dnia naśladować. Zawodnicy, od zapolowego Atlanty Ronalda Acuña Jr. po gwiazdę San Diego Padres Fernando Tatis, nie boją się zwracać uwagi na siebie lub swój sport.
„Ludzie pokazują nieco więcej swojej osobowości, zwłaszcza w bardzo młodym wieku, na etapie kariery zawodowej, i to dobrze” – stwierdziła McCutchen. „To dobrze wpływa na grę”.
Dowodem tego są liczby. Sceptycyzm wywołany zmianą przepisów i wszystkim, co ze sobą niosła, został przekształcony w coś graniczącego z optymizmem.
Roberts widzi to na boisku, na trybunach i w kulturze.
„Talent nigdy nie był większy” – powiedział menedżer Dodgers. „Jest więcej widzów (oglądających mecz). Myślę, że frekwencja mówi sama za siebie. Myślę, że równowaga w grze o tym świadczy. Jesteśmy więc w dobrej sytuacji.”
Pisarze AP Baseball Ron Blum, Jay Cohen, Stephen Hawkins, Janie McCauley i Mike Fitzpatrick oraz autorzy AP Sports Alanis Thames, Tom Withers, Steve Megargee, Joe Reedy i Dave Skretta wnieśli swój wkład w powstanie tego raportu.