Home Technology Czy użyłbyś sztucznej inteligencji, żeby ci pomogła?

Czy użyłbyś sztucznej inteligencji, żeby ci pomogła?

3
0

Jason Brown Jason Brown robi sobie selfie. W tle mamy morze i trawę.Jasona Browna

Jason Brown był zadowolony z wkładu AI w jego irlandzkie wakacje

Kiedy Jason Brown planował tegoroczne wakacje w Amsterdamie i Irlandii, nie zaglądał do książek podróżniczych ani na Instagrama.

Zamiast tego założyciel firmy rekrutacyjnej People Movers skonsultował się z ChatGPT, narzędziem generatywnej sztucznej inteligencji Open AI.

Zadał AI serię pytań, które pomogą mu zaplanować trasę do Amsterdamu i Irlandii, w tym Dublina i Galway, podczas jego 10-dniowej podróży w lipcu i sierpniu tego roku z żoną, dwoma synami w wieku 20 i 16 lat oraz jeden z przyjaciół ich syna.

„W przeszłości zawsze korzystałem z witryn takich jak TripAdvisor, ale zdałem sobie sprawę, że całą wiedzę mam w zasięgu ręki [through AI] i wypluwa to w ciągu 15 sekund. » Opisuje to doświadczenie jako „fantastyczne”.

„Zapewnił mi plan podróży golfowej do Dublina i czterodniowy plan podróży do pozostałej części Irlandii. Niesamowite było to, że podzielono go na poranek, popołudnie i wieczór.

„Na przykład pierwszego dnia proponował przyjechać rano, spędzić popołudnie w Trinity College i Grafton Street, a następnie wieczorem udać się do Temple Bar. » Jeśli chodzi o Amsterdam, wspomniał o najważniejszych atrakcjach, takich jak Muzeum Anny Frank, Muzeum Van Gogha i dzielnica Jordaan. W miarę postępu podróży jego prośby na ChatGPT ewoluowały.

Choć przyjął wiele sugestii sztucznej inteligencji, Brown twierdzi, że nadal polegał na ustnych rekomendacjach przekazywanych przez społeczność internetową osób, które uczęszczały do ​​tej samej uczelni co jego, a znajomy, którego odwiedzili w Amsterdamie, oprowadzał ich po okolicy.

„W ten sposób udało nam się odkryć pewne rzeczy, których nie znaleźlibyśmy korzystając z ChatGPT. Ale daje doskonały przegląd podróży i daje wszystko, czego potrzebujesz i chcesz zobaczyć. »

Sztuczna inteligencja przenika każdą dziedzinę naszego życia, a podróże nie są wyjątkiem. Oprócz ChatGPT istnieją inne narzędzia generujące sztuczną inteligencję, takie jak Gemini firmy Google, Copilot firmy Microsoft oraz witryny AI poświęcone podróżom, takie jak Trip Planner i Ask Layla.

Dla niektórych wydaje się to częścią planów planowania podróży – jeden na 10 Brytyjczyków korzystał ze sztucznej inteligencji do planowania podróży, według ankiety przez Sainsbury’s Bank Travel Money. Co piąty stwierdził, że prawdopodobnie użyje go w przyszłości.

Badanie sugeruje jednak również, że sztuczna inteligencja podróżnicza ma jeszcze przed sobą długą drogę, zanim będzie w stanie przejąć wszystkie Twoje plany wakacyjne.

Badanie wykazało, że wśród osób, które korzystały ze sztucznej inteligencji przy planowaniu podróży, ponad jedna trzecia (38%) stwierdziła, że ​​zapewniła ona ogólne odpowiedzi, 37% stwierdziła, że ​​brakuje informacji, a 30% stwierdziło, że zawiera ona nieprawidłowe informacje.

Choć generatywna sztuczna inteligencja może pomóc w tworzeniu spersonalizowanych planów podróży i rekomendacji, jest ona skuteczna tylko pod warunkiem, że informacje, na podstawie których jest szkolona, ​​są dokładne. Jeśli te informacje będą nieaktualne, stronnicze, niepoprawne, fałszywe itp., sztuczna inteligencja utrwali dezinformację, zauważa Caroline Bremmer, dyrektor ds. badań nad podróżami i turystyką w analitykach Euromonitor International.

„Wyzwanie polega na zapewnieniu dokładnych informacji w czasie rzeczywistym. Konsumenci są narażeni na ryzyko, jeśli nie zachowają należytej staranności, aby zweryfikować wyniki dostarczone przez Gen AI z innymi źródłami, w tym nie rozmawiając z posiadającymi wiedzę osobami, takimi jak lokalni mieszkańcy lub biura podróży. »

Sardar Bali, współzałożyciel Just Ask Layla

Sardar Bali jest współzałożycielem narzędzia do planowania podróży opartego na sztucznej inteligencji o nazwie Just Ask Layla

Sardar Bali jest współzałożycielem Just Ask Layla, organizatora podróży i przewodnika opartego na sztucznej inteligencji z siedzibą w Berlinie.

Mówi, że dokładność jest kluczową częścią usługi.

„Mamy wewnętrzne narzędzia” – wyjaśnia Bali. „Wszystkie treści przechodzą dwuetapowy proces przeglądu, z których jeden jest bardziej zautomatyzowany, a my mamy proces bardziej ręczny, podczas którego wewnętrzne zespoły sprawdzają różne treści i przeprowadzają na ich temat badania. »

Przyznaje jednak, że niektóre treści „mogą pozostać niezauważone”.

„Na przykład była kiedyś wzmianka o Wieży Eiffla w Pekinie. Etykieta może być nieprawidłowa. Ale z każdym dniem jest coraz lepiej. »

Poprawa ta prawdopodobnie nastąpi, zwłaszcza w miarę udostępniania większej liczby usług online.

Na początku tego roku gigant turystyczny Expedia uruchomił usługę sztucznej inteligencji dla swoich klientów w USA. Nazywa się Romie i jest częścią aplikacji firmy na iPhone'a.

„Podróż może wiązać się ze złożonym planowaniem… istnieją miliardy opcji” – mówi Shiyi Pickrell, starszy wiceprezes ds. danych i sztucznej inteligencji w Expedia Group.

Według niej Romie może pomóc Ci zawęzić wybór kierunku podróży i porównać różne miejsca. Jeśli szukasz motywu plażowego, aplikacja może porównać nadmorskie miejsca w Wielkiej Brytanii z tymi w Hiszpanii i Francji lub sprawdzić, które są odpowiednie dla rodzin.

Rebecca Crowe Selfie zrobione przez Rebeccę Crowe. Nosi okulary przeciwsłoneczne, a za nią jest piękna czysta woda.Rebekę Crowe

Rebecca Crowe jest ostrożna po kilku wątpliwych zaleceniach AI

Jednak sztuczna inteligencja nie zawsze przebiega zgodnie z planem.

Rebecca Crowe (29 l.), niezależna pisarka mieszkająca w Liverpoolu, twierdzi, że często korzysta ze sztucznej inteligencji przy planowaniu podróży, ale po kilku zmarnowanych doświadczeniach, w tym po wycieczce do Lecco, miasta położonego nad jeziorem Como we Włoszech, zachowuje ostrożność.

„To doświadczenie nie było wspaniałe” – mówi Crowe. „Na stronie wymieniono wszystkie popularne działania znalezione w standardowej wyszukiwarce Google, a wskazówki nie miały zbyt logicznego sensu.

„Próbowali nas zabrać do Mediolanu rano i do Bellagio po południu, ale ze względu na rozkład jazdy pociągów i promów nie byłoby to wykonalne. Następnego dnia zabrali nas z powrotem do Mediolanu, abyśmy mogli dalej zwiedzać. Podążając tą trasą, spędzilibyśmy więcej czasu w transporcie niż na czymkolwiek innym. »

Wykorzystała także sztuczną inteligencję, aby znaleźć restauracje bezglutenowe, podróżując z przyjacielem chorym na celiakię.

„To dało wyniki, które były bardzo nieaktualne, a w niektórych przypadkach po prostu błędne. Musiałem ręcznie sprawdzić każdą sugestię, aby sprawdzić, czy miejsce jest nadal otwarte.

„Jeśli szukam informacji sezonowych, np. rozkładów jazdy promów poza sezonem [months around the peak season]„Sztuczna inteligencja nie wydaje się wystarczająco aktualna i dokładna. To samo dotyczy muzeów, których godziny otwarcia różnią się w zależności od pory roku”.

Zamiast tego radzi używać go jedynie jako płyty rezonansowej, aby znaleźć szerszą inspirację. „Można znaleźć blogi i strony internetowe z kompleksowymi przewodnikami i planami podróży, które są znacznie bardziej niezawodne i aktualne. Jeśli chcesz uzyskać ogólne pojęcie o tym, co można robić w danym mieście, jest to świetne miejsce na rozpoczęcie, ale ilość wymaganego sprawdzania faktów oznacza, że ​​na dłuższą metę nie oszczędza to zbyt wiele czasu . »

Source link