W miarę narastania obaw, że X stał się mniej bezpieczny pod przywództwem miliardera Elona Muska, platforma znana wcześniej jako Twitter stara się zapewnić reklamodawców i krytyków, że w dalszym ciągu monitoruje molestowanie, mowę nienawiści i inne obraźliwe treści.
Od stycznia do czerwca X zawiesił 5,3 miliona kont oraz usunął lub opisał 10,7 miliona postów za naruszenie zasady W opublikowanym w środę 15-stronicowym raporcie przejrzystości X podał, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku otrzymał ponad 224 miliony raportów od użytkowników.
To pierwszy raz, kiedy X opublikował oficjalny raport dotyczący globalnej przejrzystości, odkąd Musk zakończył przejęcie Twittera w 2022 r. Firma oświadczyła w zeszłym roku, że analizuje swoje podejście do raporty przejrzystości, ale nadal opublikował dane na temat liczby kont i ilości usuniętych treści.
Obawy związane z bezpieczeństwem od dawna nękają platformę mediów społecznościowych spotyka się z krytyką Grupy poparcia, organy regulacyjne i inne źródła twierdzą, że firma nie robi wystarczająco dużo, aby moderować szkodliwe treści. Jednak obawy te nasiliły się, gdy Musk przejął kontrolę nad Twitterem i zwolnił ponad 6000 osób.
Publikacja raportu przejrzystości X następuje w związku z planem przez reklamodawców cięcia wydatków na platformę w przyszłym roku, a firma zaostrza walkę z organami regulacyjnymi. W tym roku dyrektor naczelna X Linda Yaccarino powiedziała amerykańskim prawodawcom, że firma restrukturyzuje swoje zespoły ds. zaufania i bezpieczeństwa oraz buduje centrum zaufania i bezpieczeństwa w Austin w Teksasie.
Elon Musk, który w zeszłym roku powiedział, że reklamodawcy bojkotujący jego platformę mogą „sobie się pierdolić”, również złagodził swój ton. Podczas tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions powiedział, że „reklamodawcy mają prawo pojawiać się obok treści, które uznają za zgodne z ich markami”.
Kiedy Musk przejął Twittera, kilka wprowadzonych przez niego zmian wzbudziło zaniepokojenie ekspertów ds. bezpieczeństwa. X przywrócił wcześniej zawieszone konta, w tym konta białych nacjonalistów, zaprzestał stosowania swojej polityki przeciwko dezinformacji na temat COVVI-19 i nagle rozwiązał Radę Zaufania i Bezpieczeństwa – grupę doradczą, w skład której wchodzili bojownicy praw człowieka, organizacje chroniące dzieci i inne eksperci.
„Wszystkie te rzeczy sprawiają, że środowisko jest mniej bezpieczne” – powiedział Stephen Balkam, założyciel i dyrektor generalny Family Online Safety Institute. Grupa była częścią Rady Zaufania i Bezpieczeństwa, zanim została zamknięta.
Raport X na temat przejrzystości jest „bardzo nieprzejrzysty” i wydaje się zaprzeczać wizerunkowi Muska jako „absolutysty wolności słowa”, ponieważ pokazuje, że firma usuwa treści, stwierdził Balkam.
Eirliani Abdul Rahman, współzałożycielka YAKIN (Youth, Adult Survivors & Kin In Need), która znalazła się wśród członków, którzy zrezygnowali z członkostwa w Radzie Zaufania i Bezpieczeństwa Twittera, stwierdziła, że raport jest „pochwalający”, ale niewystarczający.
„Dla mnie byłoby to po prostu pobożne życzenie, skoro właściciel sam w rzeczywistości nie przestrzega zasad” – powiedział Rahman.
Nie udało się od razu skontaktować z rzecznikiem X, ale Yaccarino powiedział w X: „Nieustannie angażujemy się w przejrzystość i bezpieczeństwo. »
X był również krytykowany za brak przejrzystości pod przywództwem Elona Muska. Firma, która kiedyś była notowana na giełdzie, przeszła na prywatną po tym, jak Musk kupił ją za 44 miliardy dolarów.
Ta zmiana spowodowała, że platforma mediów społecznościowych nie publikuje już publicznie liczb użytkowników i kwartalnych przychodów. W zeszłym roku firma X zaczęła pobierać opłaty za dostęp do swoich danych, co utrudniło badaczom prowadzenie badań na platformie.
Obawy związane z brakiem moderacji na platformie X również stanowią zagrożenie dla jej działalności reklamowej. Bank Światowy We wrześniu platforma zawiesiła płatne reklamy po tym, jak pojawiły się reklamy z rasistowskim przesłaniem. Około 25% reklamodawców planuje ciąć wydatki na Kantar.
Niektóre z najważniejszych problemów zgłaszanych przez użytkowników na platformie X dotyczyły postów, które rzekomo naruszały zasady platformy dotyczące molestowania, treści zawierających przemoc i zachowań nienawistnych, jak pokazano w raporcie przejrzystości platformy.
Elon Musk powiedział w X, że jego podejście do egzekwowania zasad platformy polega na ograniczaniu zasięgu potencjalnie obraźliwych postów, a nie na ich usuwaniu. W zeszłym roku pozwał Kalifornię w związku z ustawą stanową, która według ustawodawców ma na celu zwiększenie przejrzystości mediów społecznościowych ze względu na obawy związane z wolnością słowa.
Ze raportu X dotyczącego przejrzystości wynika, że prawie 2,8 miliona kont zostało zawieszonych z powodu naruszenia zasad platformy dotyczących wykorzystywania seksualnego dzieci, co stanowi ponad połowę z 5,3 miliona kont, które zostały usunięte.
Jednak raport pokazał również, że X w niektórych przypadkach zamiast usuwać lub zawieszać konta, uciekał się do oznaczania treści użytkownika etykietami.
X umieścił 5,4 miliona etykiet na treściach oznaczonych jako nadużycia, nękanie i nienawistne zachowanie, w dużym stopniu opierając się na technologii zautomatyzowanej. Z powodu naruszenia tych zasad usunięto około 2,2 miliona treści.
Regulamin platformy stanowi, że witryna nie zezwala na media przedstawiające obrazy nienawistne, takie jak nazistowska swastyka, w nagraniach wideo na żywo, biografiach kont, profilach lub obrazach w nagłówkach. Pozostałe przypadki należy jednak oznaczyć jako nośniki wrażliwe. W tym tygodniu X wprowadził także zmiany w funkcji umożliwiającej użytkownikom blokowanie osób na platformie. Osoby zablokowane przez użytkowników będą mogły zobaczyć swoje posty, ale nie będą mogły z nimi wchodzić w interakcję.
X zawiesił także prawie 464 miliony kont za naruszenie zasad dotyczących manipulacji platformą i spamu. Elon Musk obiecał „pokonać roboty spamujące” na Twitterze, zanim przejmie kontrolę nad platformą. Raport firmy zawierał wskaźnik zwany „wskaźnikiem po naruszeniu zasad”, który wskazywał, że użytkownicy prawdopodobnie nie natkną się na treści naruszające zasady witryny.
Tymczasem X w dalszym ciągu stoi przed wyzwaniami prawnymi w kilku krajach, w tym w Brazylii, której Sąd Najwyższy zablokował witrynę, ponieważ Musk nie zastosował się do nakazów sądu nakazujących zawieszenie niektórych kont za publikowanie nienawiści. W tym tygodniu firma spełniła wymogi prawne, próbując zostać przywrócona do pracy. Przekazała także dane dotyczące moderacji treści organom regulacyjnym w takich krajach jak Brazylia. Europa I Indie.
„Być może po raz pierwszy w swojej karierze napotkał ograniczenia dotyczące treści” – powiedział Balkam. „Myślę, że dyrektorzy jego firm muszą wyrywać sobie włosy z głowy, podczas gdy on spędza dni i godziny, korzystając z tej platformy, aby trollować ludzi. »
Raport obejmował liczbę wniosków otrzymanych przez X od agencji rządowych i organów ścigania. Firma otrzymała 18 737 wniosków rządowych o udzielenie informacji na temat kont użytkowników i ujawniła je w około 53% z tych przypadków.
W 2012 r. Twitter zaczął publikować liczbę otrzymanych przez rząd wniosków o uzyskanie informacji o jego użytkownikach i usunięcie treści. Pierwszy raport firmy dotyczący przejrzystości, który zawierał dane o żądaniach usunięcia treści z powodu naruszenia praw autorskich, został opublikowany, gdy Google zaczął publikować takie informacje w 2010 roku.
Po ujawnieniu w 2013 r., że Agencja Bezpieczeństwa Narodowego miała dostęp do danych użytkowników firm Apple, Google, Facebooku i inni giganci technologiczni, rosnąca liczba platform internetowych zaczęła ujawniać więcej informacji na temat żądań otrzymanych od rządu i organów ścigania.