Największym odkryciem wydarzenia Meta’s Connect była premiera długo obiecywanych okularów rzeczywistości rozszerzonej Orion. Zgodnie z oczekiwaniami prototyp, którego cena jednostkowa będzie wynosić około 10 000 dolarów, nie będzie w najbliższym czasie gotowy do publicznego zaprezentowania.
W międzyczasie Meta udostępniła podgląd swoich nowych holograficznych awatarów, które pozwolą ludziom rozmawiać za pomocą realistycznych hologramów w rzeczywistości rozszerzonej. Hologramy to awatary Meta Avatary kodekówtechnologii, nad którą pracował od kilku lat. – zażartował Mark Zuckerberg wersja z ubiegłego roku, kiedy wziął udział w wywiadzie dla podcastu „In the Metaverse”.
Ta technologia może być teraz bliżej niż nam się wydaje. Po przemówieniu Connect spotkałem się z Markiem Rabkinem, wiceprezesem Meta, odpowiedzialnym za Horizon OS i Quest, który opowiedział mi o awatarach kodeków Meta oraz o tym, jak będą one zintegrowane z firmowymi goglami rzeczywistości wirtualnej.
„Ogólnie rzecz biorąc, prawie wszystko, co można zrobić na Orionie, można zrobić na Quest” – powiedział Rabkin. Zwłaszcza awatary kodeków również stały się znacznie łatwiejsze do tworzenia. Choć kiedyś wymagały one zaawansowanych skanów kamerą, obecnie większość wewnętrznych awatarów jest tworzona przy użyciu skanów telefonu – mówi Rabkin.
„Generowanie stylizowanych awatarów jest pod wieloma względami niemal identyczne [for VR]ale z innym zestawem treningowym i wymaganą inną ilością obliczeń” – wyjaśnił Rabkin. „W przypadku stylizowanych awatarów model musi zostać przeszkolony w zakresie wielu stylizowanych awatarów oraz ich wyglądu i ruchu. [It has to] „Otrzymujemy wiele danych szkoleniowych na temat tego, co ludzie postrzegają jako swój wizerunek i co postrzegają jako przyjemny ruch. »
„W przypadku awatarów Codec jest to ten sam proces. Zbierasz ogromną ilość danych. Zbierasz dane z bardzo wysokiej jakości skanów kamer. Zbierasz dane ze skanów telefonów, bo tak naprawdę ludzie będą tworzyć, i po prostu budujesz model, aż się poprawi. Jednym z wyzwań związanych z obydwoma tymi problemami jest uczynienie go wystarczająco szybkim i wystarczająco niedrogim obliczeniowo, aby mogły z niego korzystać miliony ludzi. »
Rabkin powiedział, że spodziewa się, że te awatary w końcu będą mogły odtwarzać wirtualną rzeczywistość na firmowych zestawach słuchawkowych. Obecnie w Questach 3 i 3S brakuje niezbędnych czujników, w tym śledzenia wzroku, potrzebnych fotorealistycznym awatarom. Ale to może się zmienić w przypadku gogli VR nowej generacji, powiedział: „Myślę, że prawdopodobnie, jeśli zrobimy to naprawdę dobrze, powinno to być możliwe w następnej generacji. [of headset].”