LONDYN — Brytyjscy urzędnicy ds. transportu i policja poinformowali w czwartek, że prowadzą dochodzenie w sprawie „incydentu związanego z bezpieczeństwem cybernetycznym”, który miał wpływ na publiczne sieci Wi-Fi na największych stacjach kolejowych w kraju.
Pasażerowie próbujący połączyć się z Wi-Fi na terminalach Manchester Piccadilly, Birmingham New Street i 11 w Londynie zostali w środę wieczorem powitani przez stronę z napisem „Kochamy cię, Europo”, po której pojawił się antyislamski komunikat zawierający listę ataków terrorystycznych.
Network Rail, która obsługuje te stacje, podała, że Wi-Fi zostało wyłączone i nie zebrano żadnych danych pasażerów.
„Brytyjska policja transportowa prowadzi dochodzenie w sprawie incydentu” – oznajmiła Network Rail w oświadczeniu. „Ta usługa jest świadczona przez stronę trzecią i została zawieszona na czas dochodzenia. »
Incydent nastąpił po bardziej destrukcyjnym cyberataku, który miał miejsce na początku września przeciwko firmie Transport for London, która obsługuje stołeczny system autobusowy, metro i kolej podmiejska.
TfL twierdzi, że w wyniku ataku, którego dochodzenie prowadzi Krajowa Agencja ds. Przestępczości, ujawniono niektóre nazwiska klientów, dane kontaktowe i potencjalnie dane kont bankowych.
17-letni chłopiec został aresztowany po ataku, przesłuchany i zwolniony za kaucją bez postawienia zarzutów.
Kilka tygodni później atak w dalszym ciągu wpływa na zdolność firmy transportowej do świadczenia niektórych usług online, takich jak zwroty pieniędzy i informacje o transporcie w czasie rzeczywistym.