Użytkownicy aplikacji Fitbit na iOS i Androida zgłaszali problemy z synchronizacją, gromadzeniem i wyświetlaniem dokładnych danych. Niektórzy narzekali na te problemy co najmniej od kwietnia, a Fitbit pracuje nad rozwiązaniem problemów z synchronizacją co najmniej od 3 września. Jednak Fitbit Google nie powiedział, kiedy spodziewa się pełnego usunięcia błędów.
3 września Panel stanu Fitbit zaktualizowany, aby pokazać awarię usługi, wskazującą na incydent wpływający na interfejs API sieci Web.
„Niektórzy użytkownicy mogą zauważyć rozbieżności w danych lub problemy z synchronizacją pomiędzy [third-party] aplikacje i Fitbit. Nasz zespół bada obecnie pierwotną przyczynę problemu” – czytamy na panelu kontrolnym.
3 września Fitbit udostępnił także wersję 4.24 swoich aplikacji mobilnych. Nie jest jasne, czy aktualizacja ma związek z problemami. Przynajmniej część skarg wymienionych w tym artykule zaczęła pojawiać się przed wrześniem.
Właściciele starych i nowych urządzeń Fitbit udali się na internetowe forum pomocy firmy, aby omówić zgłaszane problemy z oprogramowaniem. Istnieje wiele wątków z dziesiątkami stron odpowiedzi wskazujących problemy, takie jak panel aplikacji „usunięcie kroków i nieprawidłowa synchronizacja„Zapisy wniosków nie, ale nie przebytą odległośćaplikacja wydaje się wyświetlać niedokładne daneI inne błędy.
Rzecznik Google, do którego poproszono o komentarz w sprawie skarg, powiedział Ars Technica: „Jesteśmy świadomi problemu i ciężko pracujemy, aby go rozwiązać. »
Problemy, które ciągną się miesiącami
Wydaje się, że niektóre skargi dotyczące aplikacji trwają od miesięcy. Przedstawiciele Fitbit przekazali w Internecie, że problemy zostały rozwiązane.
Na przykład w A 11-stronicowy wątek Na forum społeczności Fitbit użytkownicy twierdzą, że aplikacja fałszywie twierdzi, że przez kilka dni z rzędu wykonywała mniej więcej tę samą liczbę kroków dziennie. Temat rozpoczął się 10 kwietnia. 8 września moderator Fitbit stwierdził, że Fitbit „jest świadomy sytuacji i pracuje nad rozwiązaniem”.
„Nie otrzymaliśmy jeszcze harmonogramu, ile więcej czasu nasz zespół musi przeznaczyć na rozwiązanie tego problemu. Mamy nadzieję, że problem zostanie wkrótce rozwiązany” – powiedział moderator Fitbit JuanFitbit.
W innym wątku rozpoczętym 3 lipca użytkownik Charge 5 stwierdził, że jego iOS liczy kroki, ale nie przebyte mile. 18 września JuanFitbit napisał w wątku: „Nadal nie otrzymaliśmy informacji, ile czasu to zajmie. Jednak nasz zespół uznał ten problem za jeden ze swoich priorytetów do rozwiązania. »
„Niesamowicie nudne”
Zgodnie z oczekiwaniami, utrzymujące się błędy i uszkodzone funkcje sprawiły, że użytkownicy byli sfrustrowani i głodni rozwiązań.
„To niezwykle irytujące” – stwierdził użytkownik forum o nazwie MonkeyPants napisał 11 września. „Aplikacja ma ciągłe problemy z synchronizacją, zwłaszcza z One. »
Z przejęcie Fitbita W 2021 roku Google wprowadził na platformie gruntowne zmiany, w tym m.in usunięcie panelu internetowego, Charakterystyka społecznai umiejętność synchronizuj Fitbits z komputeramiNiektórzy długoletni właściciele Fitbit oskarżają Google o to zmniejsz wsparcie i jakość Fitbit na rzecz zegarków Google Pixel. Ze swojej strony Google temu zaprzeczył przestań tworzyć produkty Fitbit.
Na forum Fitbit użytkownik DustyStone zgłosił problemy z utratą kroków w panelu aplikacji i niepoprawną synchronizacją. Powiedział, że dzieje się tak zarówno w przypadku starego Fitbit One, jak i niedawno zakupionego Inspire 3:
Wygląda na to, że Google po prostu schrzanił aplikację. Co gorsza, od tygodni nic się nie zmieniło. Google jest wiodącą firmą technologiczną. Jednak reakcja na ten problem i usunięcie platformy internetowej Fitbit pokazuje, że może już tak nie być.
Podobnie MBWaldo stwierdziło, że „nie jest pewne, jak poważnie zespół Fitbit rozwiązuje” problemy z aplikacją, jednocześnie ubolewając nad brakiem internetowego panelu kontrolnego, podobnie jak niezliczona liczba innych użytkowników, których widzieliśmy.
„Bardzo frustrujące!!!!” MB Waldo napisał. „Zmagam się z tym problemem już od kilku dni. Usunąłem aplikację i zainstalowałem ją ponownie, rozparowałem i ponownie sparowałem ONE oraz sprawdziłem, czy w sklepie z aplikacjami są aktualizacje aplikacji – NADA. I oczywiście pulpit nawigacyjny nie jest już dostępny na fitbit.com. »
Niektóre problemy z aplikacją zostały rozwiązane
Z forów Fitbit wynika, że przynajmniej niektóre ostatnio zgłaszane problemy z oprogramowaniem zostały naprawione.
Na przykład, niektórzy klienci niedawno zgłosiłem problem polegający na tym, że kafelki „Dni ćwiczeń” w aplikacjach nie ładują się prawidłowo. Niektórzy ludzie też tak mają powiedział że są już nie czuć Problem polegający na tym, że aplikacja wyświetlała licznik kalorii na nadchodzące dni.
Wystarczy wrócić do niedawnych czasów Klęska aplikacji Sonos jako przypomnienie, jak ważne jest dopilnowanie, aby zmiany w oprogramowaniu nie pogorszyły komfortu korzystania z już zakupionego sprzętu. Zła aplikacja firmy i powolna reakcja na problemy mogą zniszczyć działający sprzęt i zniechęcić do przyszłych zakupów.
Chociaż to różni się od Naładuj 5 problemów z baterią które podejrzewano, że są spowodowane aktualizacją oprogramowania sprzętowego (Google zaprzeczył, że tak było, ale nie przedstawił alternatywnej odpowiedzi), lepszym rozwiązaniem będzie to, że Google przynajmniej potwierdzi problemy z aplikacją. Jednak usuwanie funkcji w połączeniu z wadliwym działaniem aplikacji nie pomoże marce urządzeń do noszenia reputacjaPodobno trwają prace nad poprawkami, ale dla niektórych może to być za mało i za późno.