Wkrótce rozpocznie się rekrutacja trzeciej grupy studentów do pilotażowego programu mającego na celu szkolenie kobiet i osób niebinarnych pod kątem kariery w cyberbezpieczeństwie.
Do programu, oferowanego studentom informatyki i kierunków pokrewnych w siedmiu kanadyjskich szkołach policealnych, powinno rozpocząć się poszukiwanie kandydatów na jesienny rok akademicki w przyszłym miesiącu, powiedziała Vivian Lee, liderka zespołu dostarczającego e-learning zintegrowanego z pracą w firmie Rada ds. Technologii Informacyjnych i Społeczności (ICTC).
„Zaprojektowano go we współpracy z uniwersytetami i uczelniami, aby przywrócić równowagę w kwestii płci w sektorze cyberbezpieczeństwa” – powiedziała. „Zapewnia zwiększenie zatrudnienia w sektorze cyfrowym, szczególnie w sektorze bezpieczeństwa chmury, w którym pracują analitycy SOC (centrum operacji bezpieczeństwa).”
Ośmiomiesięczny program akademicki zatytułowany „Szkolenie z zakresu cyberbezpieczeństwa i nauczanie zintegrowane z pracą” obejmuje 16-tygodniowy staż lub możliwość uczenia się przez doświadczenie, którego celem jest przygotowanie studentów do pracy po ukończeniu studiów.
Program finansowany jest przez Kanada Microsoftu i rządu federalnego, przy udziale grupy kanadyjskich instytucji policealnych, a wdrażane przez ICTC.
„Istnieje ogromne zapotrzebowanie na nowy personel w tym sektorze” – powiedział Lee, „dlatego współpracowaliśmy z naszymi sektorami społecznymi i opracowaliśmy plan, który pozwoli nam być częścią tego rozwiązania”.
Program oferuje szkolenia w zakresie umiejętności twardych i miękkich, w tym mentoring ze strony ekspertów technologicznych oraz porady dotyczące nawiązywania kontaktów i ubiegania się o pracę.
Studenci mają dostęp do trzech certyfikatów Microsoft w zakresie infrastruktury bezpieczeństwa chmury.
W ramach programu ICTC wspiera także rozwój klubów Women in Cybersecurity na każdym kampusie szkolnym, dzięki czemu uczniowie mogą spotykać się z innymi osobami zainteresowanymi tą dziedziną.
Programem po raz pierwszy objęto 56 uczniów z kl Uniwersytet w Calgary I Uniwersytet Metropolitalny w Toronto w 2022 r. 36 z nich ukończyło studia.
Jesienią ubiegłego roku liczba instytucji została poszerzona o Instytut Technologii Kolumbii Brytyjskiej (BCIT), Winnipeg uczelnia Red RiverOn Uniwersytet Nowego Brunszwiku, College społeczności w Nowym Brunszwiku i z Halifaxu Uniwersytet DalhousiePrzyjęto ponad 150 uczniów. Ta kohorta wkrótce ukończy studia.
Trzecia klasa, która wkrótce rozpocznie rekrutację, również będzie liczyła około 150 uczniów.
„Wielu zrekrutowanych studentów było na ostatnim roku studiów, więc szukają kolejnego kroku w swojej karierze zawodowej” – powiedział Lee. „To pomost między twoim dyplomem a, miejmy nadzieję, karierą na uniwersytecie”. [full-time] stanowisko.”
Czy kobiety i osoby niebinarne pracujące w branży IT chcą pracować w cyberbezpieczeństwie? „Nie mamy problemu z zainteresowaniem studentów” – odpowiedział Lee. Niektórzy są „niezwykle utalentowani i inteligentni”, specjalizują się w informatyce i fizyce, „i twierdzą, że chcą zarabiać na utrzymaniu satelitów”.
Przyznaje jednak, że „rzeczywistość jest taka, że (cyberbezpieczeństwo) to nadal klub dla mężczyzn” i kobiety o tym wiedzą.
Studenci BCIT mówią o „zmniejszającej się liczbie kobiet” na studiach informatycznych, ponieważ czują się odizolowani i wykluczeni z wielu możliwości przez swoich kolegów.
„Więc to [program] „To sposób na skupienie się na pozytywach i zapewnienie uczniom możliwości. Biorąc pod uwagę szansę, te kobiety przodują.”
Przyznał, że większość pracodawców poszukujących specjalistów od cyberbezpieczeństwa potrzebuje kogoś z doświadczeniem.
„To miecz obosieczny: ludzie chcą, żebyś miał doświadczenie, ale nie chcą ci go dać. A potem narzekają, że na rynku pracy nie ma wystarczającej liczby wykwalifikowanych kandydatów.”
„Naszym obowiązkiem jest jak najszersze przeszkolenie tych uczniów w ramach dostępnego czasu i zasobów. Ale mamy również bardzo formalne relacje z partnerami społecznymi, którzy są pracodawcami w branży, aby im to pokazać [employers] Co jest możliwe.
„Zawsze spotykamy ludzi, którzy mają wygórowane oczekiwania co do tego, co chcą, aby ich rekruci potrafili, ale nie są one zorientowane na szukanie rozwiązań. Próbujemy im pokazać, że przeszkolenie kogoś zgodnie z określonymi standardami zajmuje od sześciu do ośmiu miesięcy mogą zapewnić znacząco długoterminowy zwrot z inwestycji i pozwolić im stać się częścią rozwiązania.
„Ważne jest, aby szczególnie mali pracodawcy rozważyli tę inwestycję”.
ICTC to grupa non-profit, która promuje wykorzystanie technologii w celu napędzania wzrostu gospodarczego Kanady.
Z raportu wynika, że w zeszłym roku nieco ponad 4000 uczniów szkół policealnych znalazło pracę u kanadyjskich pracodawców dzięki kursom nauczania zintegrowanego z pracą.
Rada przygotowuje raporty na temat prognoz rynku pracy, inteligentnych miast, zrównoważonej gospodarki cyfrowej, inwestycji zagranicznych, włączających inteligentnych gospodarek, równości płci, technologii edukacyjnych i innych.
Jest finansowany przez rząd federalny, kilka prowincji i firmy takie jak Microsoft, Sophos i KPMG.