Poważne incydenty związane z bezpieczeństwem statku wycieczkowego nie ograniczają się do napaści na tle seksualnym. Wypadki człowieka za burtą, kradzieże, a nawet morderstwa od dawna są rzeczywistością podczas tych rejsów. Jednym z tragicznych przykładów jest George Smith IV, lat 26, z Greenwich w stanie Connecticut, który zaginął podczas rejsu w 2005 roku. W 2015 roku FBI zamknęło sprawę Smitha, i jego rodzina być może nigdy nie uzyskają odpowiedzi na pytanie, co się stało. Rodzina Smithów odważnie zamieniła swój żal w czyn, ściśle współpracując z Kongresem, aby zapewnić przyjęcie ustawy o bezpieczeństwie i ochronie statków wycieczkowych z 2010 r., ostatniej poważnej reformy branży wycieczkowej. W przepisach poczyniono znaczne postępy w zakresie poprawy bezpieczeństwa pasażerów na statkach wycieczkowych, ale pilnie potrzebne są dodatkowe środki.
Od 2013 r. przewodzim wysiłkom na rzecz dalszej reformy linii wycieczkowych w Senacie na mocy ustawy o ochronie pasażerów statków wycieczkowych i jestem dumny, że mogę pracować nad tymi wysiłkami wraz z przedstawicielką Doris Matsui z Kalifornii. Ustawa ta wprowadziłaby dodatkowe standardy bezpieczeństwa pasażerów i wymogi dotyczące sprawozdawczości w przypadku linii wycieczkowych, zapewniając konsumentom odpowiednie informacje na temat ich praw przed podróżą oraz środki odwoławcze w przypadku pojawienia się problemów.
Moje rozwiązanie wymagałoby od linii wycieczkowych zatrzymywania przez rok materiału wideo przedstawiającego wszelkie domniemane przestępstwa, aby śledczy i ofiary miały więcej czasu na dostęp do materiałów filmowych, które mogą być potrzebne do dochodzenia sprawiedliwości. Wymagałoby to również od linii wycieczkowych wyjaśnienia, czy przestępstwa, w tym napaść na tle seksualnym, zostały popełnione wobec nieletnich. Aby wzmocnić egzekwowanie przepisów, ustawa zaostrzy kary, jakie grożą liniom wycieczkowym za naruszenie prawa.
Ustawa o ochronie pasażerów statków wycieczkowych również znacznie wzmocniłaby wsparcie dla ofiar. Wymagałoby to od linii wycieczkowych jasnego informowania pasażerów o przedawnieniu możliwości złożenia pozwu oraz wyznaczenia dyrektora ds. usług dla ofiar w Departamencie Transportu USA, który współpracowałby z ofiarami statków wycieczkowych i opracował procedury zarządzania incydentami.
Odkąd kierowałem tą inicjatywą, Kongres przyjął kilka zawartych w niej przepisów dotyczących bezpieczeństwa i zdrowia. Przepisy te nakładają wymagania na linie wycieczkowe, takie jak instalowanie kamer wideo w obszarach wspólnych i przechowywanie nagrań z monitoringu przez 20 dni, instalowanie technologii obrazowania „człowiek za burtą” oraz zapewnienie, że statki będą wyposażone w łatwo dostępne automatyczne defibrylatory zewnętrzne. Choć obowiązujące obecnie zasady stanowią ważny krok naprzód, należy uchwalić kompleksową ustawę o ochronie pasażerów statków wycieczkowych, aby rozwiązać bieżące problemy na pokładach statków wycieczkowych i chronić wszystkich pasażerów na pokładzie.
Branża rejsów wycieczkowych stanowczo sprzeciwiła się temu prawu, twierdząc, że jego wymagania są „niepotrzebne”. Jak jasno wynika z dochodzenia BuzzFeed News, są one kwestionowane przez ekspertów, prawników, ofiary i ich rodziny. Odwaga tych, którzy wypowiadają się, pomoże nam uchwalić moją ustawę o ochronie pasażerów statków wycieczkowych. Mam nadzieję, że branża rejsów wycieczkowych poprze te ważne reformy, które jedynie usprawnią podróże konsumenckie. Rygorystyczne standardy bezpieczeństwa i egzekwowanie przepisów w świecie rzeczywistym pomogą chronić pasażerów i pociągnąć branżę wycieczkową do odpowiedzialności.
Richard Blumenthal jest najdłużej urzędującym senatorem Connecticut.